minnen

Det är inte bara mina ögon som ser. Bilder möts inne i min hjärna, förvandlas och återskapas inom mig. Den egentliga bilden av ett minne kan för länge sedan försvunnit och nu bara finns kvar som ett minne. Det mina ögon såg var då ett intryck, nu en sinnesbild. På så sätt blandas verkligheten hela tiden med mina upplevelser och känslor. Vad jag minns behöver inte vara det jag såg, vad jag berättar behöver inte vara det jag upplevde. Och egentligen, vet jag ens själv vad som verkligen hände? / Elin Lindqvist ur boken Tre röda neckrosor. Jag är livrädd för att glömma något

Kommentarer
Postat av: rebeca

♡ du kommer aldrig att glömma vännen.De bästa minnena finns alltid kvar.

2014-01-11 @ 08:04:43
URL: http://becaaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0