Hög arbetsbelastning

Den här veckan var den första i skolan efter julen. Det är min sista termin på lärarprogrammet innan det är dags att kasta sig ut i arbetslivet och jag längtar! Vill bara bli av med pluggandet nu, men den tuffaste biten är kvar. Jag vet inte hur mycket jag tvivlat på mig själv den här veckan för allt är mycket nu. Så fort jag börjar få koll på läget så öser man på mer arbetsbelastning på mina axlar som har svårt att bära allt. Min kurs på 100% är Pedagogiskt arbete 3, det är hela tiden läsning till seminarier, grupparbeten och förberedelser inför VFU. Sedan läser jag 50% idrott som är två kurser: Motorik, lek och lärande och Fysisk aktivitet och hälsa. Jag började få kontroll idag Lördag men den höll bara någon timme.. Tills jag loggade in på mailen och såg att man måste börja med examensarbetet så fort som möjligt och skriva ett pm på 5 sidor så att handledaren kan hjälpa en att komma igång. Man får bara 14 timmar med handledaren och i dem ingår alla gånger han läser igenom arbetet och ger oss råd. Den duktiga stabila personen som ville vara hälsosam och träna 4 gånger i veckan försvann illa kvickt. Här gäller det arbete 7 timmar om dagen ink helger för att klara allt, dessutom är det svårt att släppa arbetet på kvällar, nätter då huvudet fortfarande vill arbeta. Trött? jajamensan!
nya kaktusblommor från Ikea
Från tulpanens dag

Kommentarer
Postat av: Annsofie

du klarar det Annika! Jag tror på dig, du är duktig. Stor kram

2014-01-26 @ 11:36:08
URL: http://annsofieclaussen.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch, det låter inget vidare alls! Ta hand om dig vännen, snart är det över <3 Kramar

2014-01-26 @ 17:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0