Boken som ger eftertanke

När jag köpte en träningstidning så fick jag med Mia Törnbloms bok "Samlade tankar om självkänsla". Jag har börjat läsa den och kommit ungefär halva boken. Det finns 13 olika kapitel som bör läsas sakta så att man hinner reflektera över dem. Det finns också övningar och tips på hur man tränar upp en bra självkänsla. 
 
Jag tycker att jag själv har en ganska bra självkänsla och ännu starkare självförtroende men medans jag läser boken tvivlar jag i vissa situationer på att självkänslan är sådär stark som jag trott. Jag blir förvånad över hur en person som inte "ger energi" så snabbt kan ta min, och jag låter personen göra det varje gång. Allt kan tränas upp så det är bara att börja på en gång med braboken som författaren skriver om. 
 
Då väljer man ut en fin bok som får bli braboken och fyller i tre punker om hur man känner sig just nu och funderar över varför, (detta görs varje kväll): mindre bra/ vill förbättra (inte en nödvändig punkt om man inte kommer på något), bra, glad för/ tacksam, hjälp längtar efter och vill förbättre. Alla har säkert en del som kan färbättras med sig själv!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0