Halloweenpyssel

Nu är det dags för halloweenpyssel, ni får gärna ge tips på pyssel som ni gjort så får man mer inspiration. En väldigt enkel sak som jag ska göra är att köpa ett svart pappersark och klippa ut fladdermöss, jättefint att sätta på fönstret med kludd. Jag har gjort en halloweenlykta. För att göra den behövs lufttorkad lera, akrylfärger och redskap till att forma ögon och mun. Skär av en klump lera och börja forma. Leran blir lätt torr så ta då på vatten med handen och försök att släta ut sprickorna. När du har en rund ljuslykta är det bara att skära ut ögon, näsa och mun. Min pumpa är en nörd med stora framtänder.Beroende på tjocklek ska den torka ungefär två dygn innan den kan målas.  
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kul med pyssel :D har du fortfarande praktik ? :)

Svar: Hej, Nej praktiken är slut men om några veckor ska jag ut igen. Måste ju halloween pyssla inför fest så att det blir lite stämning :)
Annika

2012-10-29 @ 11:44:51
URL: http://emeliesjohanssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0