Hur du gör din egna sovmask

Det finns en anledning till att kändisar ser bra ut dagen efter krogen och anledningen är en sovmask som håller ljuset borta och du kan få din skönhetssömn hela dagen om du så vill. Testa din finmotorik och gör en sådan här.
Du behöver:
Velourtyg
fleecetyg
en gammal bh
tråd
brodergarn
spetsband
knappnålar
tygsax
symaskin

1. Rita av ett mönster av en sovmask eller tillverka mönstet själv. Nåla fast det på dubbelvikt velourtyg och klipp ut.
Lägg mönstret på dubbelvikt fleecetyg och klipp ut, tråckla sedan ihop fleecebitarna för han med några stygn i kanten.
2. Sicksacka kanterna på de båda veloure delarna.

3. Klipp av ett av de reglerbara banden från en bh. Lägg bandet på rätsidan av ett av velourbitarna, änden utåt.
Lägg den andra velourbiten ovanpå, rätsida mot rätsida och nåla fast, bandet bör nu ligga inuti masken.

4. Sy en cm från kanten med raksöm men lämna en liten öppning högst upp, vänd masken ut och in samt dra in fleecet. Det kan vara lite svårt eftersom tygerna gärna vill fastna i varandra, sy igen öppningen sedan för hand.

5. För att fleecen ska ligga på plats, sy en cm för hand in från maskens ytterkant med broderigarn. Dekorera!

Tips: Tänk på att göra din egen tolkning av den här beskrivningen, det gjorde jag eftersom jag för det första inte äger någon symaskin. Visa gärna din variant sedan av masken kram.

Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: Hehe ja jag ska skicka efter dom sen när jag får pengar !

2011-03-09 @ 11:01:42
URL: http://mlij.webblogg.se/
Postat av: Malin

Vad smart att göra sin egen sovmask! Det är så himla skönt att använda ibland, speciellt på sommaren tycker jag :)

2011-03-09 @ 13:04:30
URL: http://cielrose.blogg.se/
Postat av: Annsofie

Den blev riktigt söt ju, och skön :)

2011-03-09 @ 14:38:19
URL: http://misssofiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0