Vad står allt för?

Kläder kan lätt symbolisera saker omedvetet och samma sak är det med inredningen, vad symboliserar ditt hem?

Mönster och färger i sovrummet ger dig en varm och intim känsla som gör det lite mysigare och personligt, om du vill förhöja känslan med en enfärgad möbel kan du använda mer struktur och ett glansigt tyg eller kuddar. Om ditt hem är väldigt nedtonat och ger en tråkig känsla så kan du använda mer mönster i olika slag som förlivar stämningen. Det kan vara svårt att matcha men med rätt saker kan man med en mexikanskt mönster blandat med en vit bas och lugna färger i gult och svart, det är lätt att kombinera med saker och om du vill skapa mysfaktor så är öppen spis, fejk eld på tvn eller ljus det viktiga. Jag satsar då på ljus och älskar verkligen när det doftar gott. Mitt senaste ljus inköp är från Ikea och det blev Pepparkaksdoft! Kan varmt rekommenderas och det doftar verkligen pepparkaka :)

 






Kommentarer
Postat av: Tess

Ja det var supermysigt! Det heter Skepparholmen spa och ligger i Nacka. Det blev rätt dyrt, men det var ju min present till min sambo och han är värd det bästa!

2010-11-23 @ 10:34:26
URL: http://www.egowar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0