Lördag - Söndag Basses stuga

Idag åkte vi mot basses stuga utanför Gamleby med Annso och Robban. Jätte stark sol men resten av helgen så regnade det emellanåt vilket blev lite kallt och jobbigt där ute eftersom ingen var så smart att ta med mycket extra kläder. Vi fick helt enkelt leta fram Basses farmors tröjor m.m vilken  funkade väldigt bra. Vi fiskade ett antal timmar båda dagarna och första dagen fick vi 6 relativt stora Aborrar och på söndagen lika mycket fast ännu större. Det är så roligt när det händer lite så att man slipper stå där och bara stirra sig blind på flötet som guppar runt på vågorna. Basse var duktig att fjälla och filéa fiskarna så hem fick vi med oss 12 fina fiskar, bara att jag inte gillar fisk men andra kan gärna äta dom så kan ja skryta lite om att jag fångade dom istället. Till middag så grillade vi och det blev så jäkla gott! första gången också som inte Basse lägger sig i grillandet (han fjällade då). Tack för helgen vänner!


Kommentarer
Postat av: Malin

Svar:Jaa, passa på att bada i vvik! Finns ingen fin sjö (vad jag vet) här borta, tyvärr :( Vore mysigt annars :) Oj! Inte långt kvar alltså :) Fina bilder!

2010-05-24 @ 12:15:55
URL: http://metrobloggen.se/cesoir
Postat av: Basse

haha vafan, tack för du lägger upp kortet på mig med största fisken :O kunde ju lagt upp på några av de jag fick andra dagarna, lite större :P puss

2010-05-29 @ 20:03:47
Postat av: Basse

men vafan, tack för du lägger upp kortet med min största fångst :O kunde ju lagt upp ett på de andra, de var ju mkt större hehe. fast du fick ju ändå störst, storfiskarn! ^^

puss

2010-05-29 @ 20:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0