Ej hungrig i värmen

Man blir nästan aldrig hungrig tycker man när värmen stiger uppåt 30 grader och då kommer istället små ätandet fram (iaf för mig). man orkar ingen riktig middag utan värmer en varm macka kanske och käkar glass till efterrätt. viktuppgång för en del kan vara som ett skydd om man har varit utsatt för sexuella övergrepp eller liknande så äter en del mer mat för att dom inte ska se attraktiva ut. Om man har tråkigt så leder det också till i vissa fall att man börjar äta istället för att gå en sväng eller hitta på något annat och det kan leda till övervikt. Övervikt kan också vara en ursäkt om man är lat för att slippa hänga på vid utflykter och aktiviteter som kräver lite motion. Resonerar du att godis och kakor är ett måste vid besök, när du går på bio, hyr en film eller ser på tv så är inte det heller bra men oftast är det omedvetet. Sånt är ganska intressant vad man gör saker utan att veta om det eller tänka det.



Kommentarer
Postat av: Malin

Svar: Åh! Den är underbar den boken du läser! Jag höll på att gråta ögonen ur mig när jag läste den. Kunde knappt lägga ifrån mig den. Jag skulle jättegärna låna ut boken jag läser, men jag har lånat den från biblan :)

2010-07-09 @ 19:20:54
URL: http://metrobloggen.se/cesoir

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0