Mat från veckan

Idag ska ni få lite goda tips på vad man kan äta i veckan, det måste gå ganska fort att laga, se fint ut och smaka gott. En dag gjorde jag Risotto med ris, majs ärtor paprika blandning och cremefrache Jag skippade vitt vit och sådant mumsigt eftersom det var en enkel måndag utan något vin i skåpet. Basse gjorde smörgåstårta en dag för att fira att han fått jobb! Han börjar på måndag och det ska bli så spännande. Vi har också ätit potatis och purjolökssoppa. Nu ska jag cykla till skolan för en föreläsning innan plugget hemma fortsätter. Idag ska Basse laga mat så jag vet inte alls vad det blir för smaskigt, en god efterrätt ska jag göra iallafall med varm banan, sirap och glass. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: rebeca

Alltså gud! Älskar din söta katt. Han är underbar. Tror du man kan byta ut cream fraichen mot kvarg? 😊 såg gott ut!

Svar: absolut! Det fungerar lika bra
Annika

2014-01-30 @ 11:48:02
URL: http://becaaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0