Aktiv varje dag

Nu har jag skapat en ny kategori för träning och hälsa där jag kommer lägga upp allt vad träning och hälsa betyder för mig. Med rörelse i livet mår jag som bäst och varje dag ska jag sträva efter att vara aktiv, vilket inte är så svårt för mig. Det är viktigt att inte aktiviteten blir ett stressmoment, då är det ingen idé eftersom det inte gynnar hälsan. Det är bra för kroppen men vår stackars hjärna blir bara trött. Om jag ska träffa en vän på träningen eller något annat så säger jag jämt att om du får stressa dit så att du mår dåligt är det ingen idé, försök en annan dag istället. 
 
Såhär ser veckans aktivitetspass ut för mig:
M - bolldidaktikkurs med racketspel, 60 min
T - aerobic, 60 min
O - ungdomsdanser på idrottslektionen, 2,5 timme
T - skivstångspass, 60 min
F - två promenader, 60 min tillsammans
L- yoga, 75 min
S- box, 1,5 timme
 
"Bra träning är den som blir av"
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebeca

Synd att vi inte bor nära varandra. Bara att gå en enkel promenad med någon skulle göra massor för mig.

2013-11-15 @ 12:37:28
URL: http://becaaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0