Periodisk fasta

Det är mycket prat om det här överallt nu - jo jag vet men eftersom det är påväg att bli min livsstil så måste jag få berätta om det. Det fungerar oavsätt man tränar eller inte men med träning ger det extra stora effekter. Fastan är till för friska personer som har en bra relation till mat. Jag fastar i 16 timmar - altså jag äter mellan klockan 12.00 - 20.00 och försöker fortfarande träna fyra dagar i veckan plus mina två idrottskurser. I Jonas Berqqvists bok "Optimal hälsa" skriver han om det är ämnet mer. 
 
Efter snart en vecka med metoden så kan jag ge lite tips eller berätta om saker jag har stött på som gjort det lite svårt för mig. Jag har inte fuskat utan det här sättet att äta verkar passa mig!
  • Undvik att gå förbi subway i stan kl 11.00 när du inte får äta (doften gjorde så jag ville kasta mig in i en macka och äta mig ut)
  • hade bokat in ett träningspass 11.45 som höll på en timme. Då väntade jag med att äta tills 13.00 och slutade äta en timme senare 21.00. Fortfarande 8 timmar
  • ska sluta äta kl 20.00 och min lektion slutar 19.30. Gör inte som jag.. Cyklade hem jätte fort och när klockan var tio i kom jag innanför dörren och kastade i mig allt vad jag kunde hitta: mackor, skinka, mjölk, marsmellow och maränger.. ingen bra idé. Nästa gång ska jag ta med lite kvällsfika och sätta mit på en bänk och äta i lugn och ro innan jag åker hem.
  • En dag i veckan får jag gör ett undantag. ex dricka alkohol efter kl 20 men undvik ätbara saker
Oj vad mycket text, skrev typ en novell om det här men om ni har frågor så kommentera gärna!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebeca

Du får gärna tipsa mig om hur du hinner med allt! För jag känner att jag är efter med allt just nu = ångest!

Svar: Tack för inspirationen till ett nytt inlägg, ska skriva om det. Planering krävs för att man ska hinna med det man vill
Annika

2013-08-29 @ 17:47:00
URL: http://becaaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0