Linser istället för glasögon

För en vecka sedan beställde jag ett linspaket på Specsavers där man fick en provvecka med linser och tillbehör samt hjälp för träning (att lära sig sätta i dem). Jag trodde det skulle bli jobbigt och läskigt att hålla på att pilla i ögonen men det är inga problem alls. Ögonreflexerna vänjer sig väldigt fort att det inte är någon fara och ju mer dagar som går blir jag snabbare. Om ni ska skaffa linser så rekommenderar jag att ha korta naglar eftersom jag repade min ena när jag skulle ta ut den första gången, så jag fick en ny. Skönare med ett friare liv i linser. 
 
 
Igår hade jag introduktion i idrottskursen - bollsport och det verkar vara en rolig kurs som jag kommer se fram emot varje vecka. Att läsa 150 % kommer bli mycket plugg hemma och det gäller att ta sig tid för det och avboka andra saker istället. Efter idrotten är det alltid reflektionsfrågor som ska besvaras med hjälp av litteraturen till en portfolio och efter ett matematikpass är det mycket som ska läsas i böckerna samt kursuppgifter i par. Jag försöker inte stressa upp mig utan bara ta allt som det kommer och plugga hårt, hatar att ha saker bakom mig ogjorda!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: madelene

Fina blommor på bilderna. Låter som ett tufft schema. Lycka till älskade dotter!

2013-08-27 @ 22:39:53
URL: http://huslig.enklare.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0