nytt träningspass ca 45 min

När jag inte går till Friskis och tränar så har jag tränat ett pass som jag satt ihop här hemma med fokus på styrketräning. Prova gärna och skriv vad ni tyckte. Vissa övningar svider i musklerna och det är då kroppen verkligen jobbar. Variera vikt och reps efter dig själv och inled gärna med någon uppvärmning ex hopprep, jympaövningar eller dans. Som material använder jag en pilatesmatta, två hantlar med 3 kg styck och en pilatesboll. Starta: 30 benböj - 30 knäböj (på varje ben) - 15 benböj med ett ben upp (mer tyngd på ett lår och rumpa i taget 30 kissande hunden (på varje ben) - 15 rygglyft - 15 rygglyft av annan sort (ex händerna sträckta framåt) 50 långsamma situps (variera med sneda) - 50 cykeltag med benen (variera med sneda), händerna bakom höften för stöd - 1 min planka + 1 min sidoplanka åt varje sida - 15 drag med vikterna, raka armar rakt fram till axelhöjd - 15 drag med armarna utåt - 50 bicepsreps - 15 stående flyes - 30 bergsklättraren - 15 reps fällkniven - 50 höftlyft - 30 klättra ut och in på bollen med händerna i marken - 50 sitt ner med båda vikterna i händerna, lyft dem sida till sida för att träna bål, för mer tyngd lyft upp benen i luften - 50 armhävningar (jag gör på knä).
bild från: alltomlopning.se

Kommentarer
Postat av: rebeca

Kan du inte lägga upp en träningsvideo och visa hur du gör? 😊 kram

Svar: Det kan jag göra när jag får tid! Annso kunde hjälpa till att filma :)
Annika

2014-01-17 @ 09:36:31
URL: http://becaaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0