Kinamat och dessert

Jag ska tipsa er om en maträtt som vi äter ganska ofta hos oss och det är kinamat som vi gör själva. Okej jag erkänner att Basse gör den så står jag för någon dessert efteråt. Vi har i bambuskott, morötter, paprika, lök och kyckling men den fungerar lika bra vegitariskt. Efter maten gjorde jag iordning en Trifle på irish coffe och apelsin. Ni blandar bara ihop 3 msk whisky, 1dl kaffe, 3 apelsiner, 2,5 dl grädde, 1 tärnad chokladkaka, 2 msk socker, 1 burk chokladmousse och 25 g mörk choklad att strössla över. Receptet räcker till 6-8 pers så vi minskade ner det.
 

Kommentarer
Postat av: Stella

Åh Mums! Ser sjukt gott ut! :D

2012-11-13 @ 11:28:30
Postat av: Rebeca

Ser gott ut! Jag gillar att du förstorat bilderna på bloggen! Ser riktigt snyggt ut nu. (:

Svar: Tack! om det blir bra kvalite på bilden så vill man se alla detaljer stort :) Det blir så automatiskt när jag lägger in dem
Annika

2012-11-13 @ 12:23:00
URL: http://becaaah.blogg.se
Postat av: Basse

fast den på bilden har ju du gjort... ;)

2012-11-13 @ 22:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0