Grillmiddag

Hoppas eran helg har varit bra! Jag ska ge er ett tips på en grillmiddag idag med en efterrätt till. Maten består av klyftpotatis som är gjord i ugnen med olja över, jag gillar att ha den välgrillad. Köttet är en fläskkarré om jag minns rätt som serverades med små gurkstavar, vattenmelon och bearneissås.  Till efterrätt bakade jag en tigerkaka. Det är ungefär som en sockerkaka men när man blandat ihop smeten så häller jag över hälften av smeten i en separat bunke och tillsätter 1msk kakao. Häll kakaosmeten över den andra i ugnsformen och ta en gaffel och dra runt lite i formen så får den ett fint tigermönster när den är färdig.

Kommentarer
Postat av: anna

åh gott!



sv: ja det ska bli så himla kul :)

2012-06-04 @ 20:00:31
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0