present kartong

Den här idé fick jag av Malin när jag tittade i hennes blogg och fina presentkartånger. Jag har alltid tyckt att att det ser krångligt ut men av den här beskrivningen är det lätt och bara att köra på, lycka till ni som orkar göra den.
Du behöver:
papper
skokartång/ask
sax
tejp
presentpapper och snöre

1. Lägg kartången på pappret så du kan mäta hur mycket papper som behövs, vik sedan upp kant i kant på kartången och lägg till 2-4 cm runt så att det räcker.

2. Markera hörnen och vik in pappret mot kartångens hörn så att det syns i pappret när du släpper igen. Klipp in där du markerat vid kartångens hörn och var noggrann.

3. Vik pappret upp och över kartångkanten på alla sidor. En bit tejp i kanten gör att pappret sitter fast ordentligt.

4. Gör likadant med kartånglocket.

5. Dekorera, Ta en långsmal remsa, gärna en spillbit och vik in ytterkanterna så att de döljs. Tejpa fast kanten på lockets insida.

6. Bygg på med band, rosetter på samma sätt. KLipp flikar på en kort bandbit och dra åt ett snöre på mitten så får du en fin rosett.

Så här ser min variant ut.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fin den blev och vad duktig du är! Vad roligt att du blev inspirerad :D Vi syns ikväll fining! Kram

2011-03-12 @ 12:02:04
URL: http://cielrose.blogg.se/
Postat av: cecce

Åh...så fint!! Tack för tipset! Det lät ju inte så svårt:-)



Hoppas du har en fin lördag!



Kramar

2011-03-12 @ 12:11:47
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0