Hur man gör en vacker flaska att ge bort i present

1. Här använde jag mig av present papper och ett vanligt papperaark för att det ska bli lite stadigare. Mät ut så att presentpappret blir lite större än ditt A4 ark. Lägg flaskan du ska använda på pappret och måtta så att pappret räcker över drygt halva flaskbotten. Papprets höjd ska motsvara flaskans höjd från botten till flaskhals, (A4 brukar räcka).
2. Vik in en kant 1 cm som ska löpa längs flaskans botten och upp längs sidan. Det är bra att sätta en liten tejp där du ska börja rulla så att pappret hålls spänt. Jag kommer i punkt 3 beskriva en bård som är högs upp runt flaskhalsen men den har inte jag med på min visnings bild. Gör den om du känner för det, blir en snygg kant.
3. Vik in en kant som ska bli bården upptill, först en centimeter och sedan en centimeter till. Det ska göra så att ditt pappersark altså den vita kanten syns.
4. Rulla nu in flaskan och glöm inte att fixera pappret mot flaskans glas så att den sitter fast när du ska rulla.
5. Vik sedan pappret i botten som ekrar i ett cykelhjul.
6. Dekorera med snören, pärlband, handskriva lappar och matcha fär och pynt. Nu har du en vacker flaska att ge bort till någon!

Kommentarer
Postat av: cecce

Åh...så fin! Vad duktig du är och tack för den fina beskrivningen!



Kul att du är med och tävlar. Lycka till!



Kramar

2011-02-12 @ 16:37:49
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Fint!

2011-02-12 @ 17:06:12
URL: http://cielrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0