Veronika bestämmer sig för att dö

Är altså boken jag nyss läste ut och jag har en tendens att börja på flera böcker samtidigt men nu har jag iaf läst klart den. Otroligt bra tyckte jag och den är skriven av Paulo Coelho. Jag fick även filmen av min älskling några dagar senare som också var väldigt bra! Tack hun bun. Boken handlar om en tjej som på utsidan tycks ha allt. Hon är vacker, ung, har fast anställning på ett biblotek, en familj som tycker om henne, vänner och beundrare. Men Veronika är inte nöjd med sitt liv, hon är inte lycklig. Hon hyr på ett rum på ett nunnekloster, väljer att inte skriva något avskedsbrev, tar en överdos med sömntabletter och lägger sig i sin säng och inväntar döden. Men döden kommer aldrig. Istället vaknar hon upp på ett sjukhus. Veronika hamnar på mental sjukhuset Villvete och där får hon sakta tillbaka livs gnistan.  Den här boken får 4 solar av 5, så läs den eller se filmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0