The reader

Nu har vi/Basse fått gratis månader från lovefilm. Vi började med att beställa varsin film, det blev The reader och Inglorius bastards. Jag misstänker att jag bara kommer att se den ena filmen. The reader som jag såg igår kväll var en lite annorlunda film men ändå väldigt bra. Sorglig också i slutet, det kanske kom en liten tår hehe.
Filmen handlade iaf om Michael Berg, en tysk advokat, som hade en affär med en äldre kvinna då han var tonåring på 1950-talet. Kvinnan, Hanna Schmitz, försvann och återkom senare som en av de åtalade i för krigbrott för sina handlingar som en vakt i ett koncentrationsläger. Michael inser att Hanna har en hemlighet som hon tror är värre än hennes naziförflutna, en hemlighet som kan kosta henne rättegången.
Väldigt bra och jag ska nog se den igen.. lite skumt bara att hon som är 43 har ett förhållande med en 15 åring      se den!







Kommentarer
Postat av: Anton

okj! kul att du tyckte den var bra, jag tyckte den var lite sisodär men den hade några bra poänger, bra skådespelare oxå!

2010-01-26 @ 21:52:56
Postat av: Basse

Jo den var ju rätt ok men lite väl seg -.- saknar dig redan min älskling, jävla storm som förstör! puss!

2010-01-27 @ 17:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0