Snabb risrätt

Idag ska jag tipsa om en snabb risrätt som även är jätte bra om du råkar ha gammalt ris kvar sedan gårdagen.
  • Koka riset om du inte redan har sedan innan
  • stek falukorven tillsammans med shalotten löken
  • När riset börjar mjukna i kastrullen så släng i lite goda grönsaker som du har hemma, i min var det broccoli, paprika, zuccini och släng även i korven och löken
  • Blanda ihop allt tills grönsakerna mjuknar och även riset
  • Servera med soya och gärna lite persilja att dekorera med
Min utvärdering av maträtten var att den blev bra och funkar även bra att spara som rester och äta dagen efter. Vissa maträtter kan bli lite torra efter en dag men detta funkade bra.

Kommentarer
Postat av: Malin

Var det den du gjorde när Anton och jag var hos dig? :) Det var iaf himla gott! :)

2010-12-03 @ 20:28:15
URL: http://cielrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0