Så vet du att det är jul

Hej på er, jag har funderat på en del tydliga saker för att man ska veta att det är jul. Här kommer listan:
1. Idolfinalisterna finns på nästan alla tidningar i affären
2. Du har ovanligt bra koll på vilket datum det är
3. Byxorna börjar snart spänna i midjan av allt julgodis och julbord
4. Du undrar vart fan snön är
5. Du är totalt pank
6. Du är otroligt sugen på att shoppa (saker till dig själv)
7. Du kommenterar "storlek 38" till polkvännen om du hittar något snyggt på stan

Eftersom jag älskar julgodis så mycket så lägger jag upp receptet på choklad knäck

2dl ljus sirap
2dl visp grädde
2dl strösocker
2 msk kakao
3/4 dl mandel
2 msk smör 

Så gör du:
blanda socker, sirap, kakao och grädde i en kastrull. Koka upp och rör om då och då. Hacka mandeln och stek tills den blir gyllenbrun. rör ner mandeln och smöret i smeten. häll upp i små formar och låt allt stelna.


Kommentarer
Postat av: annsofie

haha, då var de kanske därför mina byxor kändes ovanligt tajta idag :O

2009-12-09 @ 16:06:28
URL: http://misssofiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0